Povežite se z nami

spletni magazin o hrani, naravi, turizmu in zabavi

Roma, 91. nagrade oskar | film

Roma, film, oskarji, Oscar, nominacije
Foto: Netflix

Film

Roma, 91. nagrade oskar | film

Vsako leto se potrudimo in pogledamo vse filme, ki so nominirani za najbolj prestižne filmske nagrade, oskarje. Tudi letos je tako in po večini so bili nominirani filmi vsaj gledljivi, če že ne naravnost dobri. In potem je tu Roma. Pretenciozen, nedostopen in odbijajoč egotrip uveljavljenega režiserja, ki s svojo kreacijo stimulira zasebni krog oboževalcev in prilizovalcev.

Vsebina filma Roma

Zgodba je postavljena v leto 1970. Kraj dogajanja je Mexico City in ne Rim. Colonia Roma je četrt mesta, ki je filmu posodila ime in kjer se odvija film. Kamera nas popelje v domovanje družine srednjega razreda, kjer je kot gospodinjska pomočnica zaposlena Cleodegaria “Cleo” Gutiérrez (Yalitza Aparicio). Cleo je potomka avtohtonih prebivalcev Mehike, njen materin jezik pa je mixtec in ne španščina. Njena edina prijateljica je sodelavka Adela (Nancy García).

Poglavar družine je Antonio, pogosto odsoten zdravnik. Njegova žena Sofia je zato večino časa sama s svojimi štirimi otroki, služkinjami in mamo. Fermín je Clein fant, s katerim obiskuje kinematografe in deli intimne trenutke. Po treh mesecih takšnih trenutkov Cleo opazi izostanek mesečnega perila, o čemer med ogledom filmske predstave obvesti Fermína. Le-ta informacijo na videz sprejme dobro, nakar se odpravi na malo potrebo in do nadaljnjega izgine.

Ker je Antonio odsoten na konferenci v Kanadi, Sofía družino za novoletne praznike odpelje na haciendo družinskih prijateljev. Med proslavo izbruhne požar, ki ga družno pogasijo. Vrnejo se v mesto in obiščejo kino, kjer opazijo Antonia z mlado žensko. Minilo je že pol leta in Cleo se pripravlja na porod otroka, čeprav mesto pretresajo protesti in nemiri. Tolpa hudobcev vdre v trgovino za moškim, ki ga lovijo in brutalno ustrelijo. Eden oboroženih mož je tudi Fermín. Cleo začne rojevati, a ceste so zaradi nemirov zaprte.

Roma ni dober film

Zgoraj so opisane tri četrtine filma, konca vam ne bomo pokvarili. Če želite izvedeti, kaj se zgodi z liki, morate gledati film, ki je na voljo na Netflixu povsem brezplačno. Zakaj je torej Roma tako zelo cenjen film? Nikakor ne zaradi tistega, kar je na zaslonu. Film se nekaterih ljudi dotakne na zelo pristen in globok način, na zaslonu vidijo plasti pomena in simbolizma. S takšnimi ljudmi se nikakor ne družite.

Kritizirati nekaj je neverjetno lahko. Vsak lahko reče, da je Roma pretenciozen, nedostopen in odbijajoč egotrip uveljavljenega režiserja, ki s svojo kreacijo stimulira zasebni krog oboževalcev in prilizovalcev. A zakaj je tak? Razlogov je več. Začnimo pri kameri. Vse preveč prizorov je videti, kot da bi bili posneti z nadzorno kamero. To pomeni, da se neverjetno draga kamera počasi pomika od leve proti desni ali obratno, medtem ko se po scenografiji premikajo igralci.

Druga graja so barve in njih popolna odsotnost. Šestdeseta in sedemdeseta leta sodijo v najbolj barvito obdobje naše civilizacije. Že od viška Rima in renesanse svet ni videl tako kričečega kiča. Oranžne, rdeče, rjave, zelene, zlate barve so se pojavljale povsod in se pogosto mešale na istem prtu. Roma je posnet v črno-beli tehniki samo zato, da vemo, da gledamo umetnost. Najhuje je, da je bil film posnet v barvah, a so ga kasneje razbarvali. Za umetnost.

Potem grajajmo še igranje. Vsi igralci so slabi. Cleo je lesena in pasivna, otroci ne vedo, kam bi se dali, tašča spominja na trojanskega konja, tako zaradi podobne postave, kot tudi obrazne mimike. K sreči so liki, katerih zgodbe spremljamo, grozni in vase zagledani ljudje, ki skozi življenje rinejo z minimalno angažiranostjo. Še največ doseže Fermín, ki postane militantni terorist. Edina oseba, ki jo lahko razumemo, je Antonio, ki je večinoma odsoten.

Falajfl pove svoje mnenje

Vsaka hvala tega filma izhaja iz informacij, ki jih ni na zaslonu. Igralci niso profesionalci, pravijo. Smo opazili. Film je bil posnet zaporedno, porečejo. In igralci niso videli scenarija. Tudi to je očitno. In to, da je Roma pol avtobiografski film, nima povezave s tem, kar gledamo na zaslonu. Dolgočasno melodramo brez smisla, brez vsebine in brez pomena.

Bojda je zvok odličen, a nismo opazili. Res gre pohvaliti edinole scenografijo, ki je na trenutke fantastična. Če bi stvar videli v barvi, bi bilo še toliko bolje. Naj spet skočimo nazaj k naši protagonistki, Cleo. V hiši, kjer živi sedem ljudi in bivata dve gospodinjski pomočnici, ni izgovora za svinjarijo, ki je povsod. Cleo je obupna sobarica. Edina iskrena čustvena reakcija, ki jo gledalec ob tem lahko ima, je sveta jeza, da ta ženska ostaja zaposlena. Deklina je v vsem filmu enkrat samkrat pospravila pasje iztrebke, ki so že na debelo prekrivali dvorišče hiše. In to šele po tem, ko jo je Sofia v afektu nadrla. Nakar je to opravila, kot da v življenju še ni držala moče v roki. Ne ljubimo te ženske, ne ljubimo tega filma in ne ljubimo režiserja. Brez dvoma najmočnejši kandidat za film leta.

Ocena: nezadostno | 1

Gregor je prekaljen pisun, ki je svojo novinarsko pot začel že v osnovni šoli kot založnik, urednik in edini novinar 'Špas revije'. Kasneje je pisal za razne publikacije, kot so Joker in Moj mikro, včasih povsem pomotoma.

1 komentar

1 komentar

  1. Pingback: Vsi nominiranci za 91. nagrade oskar, ki bodo podeljene 24. februarja

Zapiši odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Več v ... Film

Reklamno sporočilo

Priljubljene objave

Najnovejše na Falajflu

Falajfl na Facebooku

Na Falajflu si preberi več o

Reklamno sporočilo Booking.com
Na vrh