Povežite se z nami

spletni magazin o hrani, naravi, turizmu in zabavi

Odlična sova, “Super bowl LII, SK1” | filmovizor

Super Bowl 52 - foto: Adrian Curiel, logo: NFL
Super Bowl 52 bo na sporedu v nedeljo, 4. februarja 2018 (Foto: Adrian Curiel, logotip in blagovna znamka: Super Bowl ©NFL)

Filmovizor

Odlična sova, “Super bowl LII, SK1” | filmovizor

Vsako prvo soboto v februarji se prebivalstvo Severne Amerike zbere pred ogromnimi zasloni in gleda Super Bowl. Fantje in dekleta uživajo v športnem dogodku, katerega zmotno imenujejo nogomet. Evropejci tekaškemu spopadu v plastičen oklep odetih mož milostno pravimo ameriški nogomet.

Super Bowl je velik dogodek v vseh pomenih tretje in četrte besede tega stavka. Predstavlja vrhunec sezone ameriškega nogometa, ko se v eni sami tekmi odloči najboljšo ekipo celotne sezone. Zelo podobno to počnejo v pravem nogometu, ko igrajo finalno tekmo UEFA Lige prvakov, le da so stvari za Američane znatno manj zapletene.

Kaj je ta stvar, ki ji pravijo nogomet

Da je ameriški nogomet drugačen od pravega, je očitno na prvi ogled. Za začetek žogo nosijo v roki in je ne brcajo, poleg tega žoga ni okrogla, vsi igralci pa so v temeljitih oklepih. Na vsakem delu igrišča je gol, v katerega se žogo brca le v izjemnih primerih. Igrišče je dolgo 110 metrov in razdeljeno na pet jardov (0,91 metra) široke dele. Na vsaki strani igrišča je 9,1 metrov široko ciljno območje, kamor je potrebno prenesti žogo.

Kot pri vsakem športu, ki ga igrajo stoletja, je knjiga pravil primerno zajetna, a v osnovi je šport dokaj enostaven. V danem trenutku ena ekipa napada, medtem ko druga brani. Vsaka ekipa ima lahko na igrišču enajst igralcev, menjave igralcev niso omejene. V praksi to pomeni, da v obrambi igrajo povsem drugi igralci kot v napadu.

Cilj vsakega napada je žogo pomakniti vsaj deset jardov od začetne točke. Cilj vsake obrambe je to preprečiti. Napad žogo pomika naprej z zračno ali osebno dostavo, ko igralec zgrabi žogo in poskuša z njo uiti proti nasprotnikovem ciljnem območju. Vsak napad ima štiri priložnosti, da prepotuje deset jardov (od prve točke). Ko ekipi to uspe, se začne naslednji napad s točno enakim ciljem.

Zakaj, zakaj? Resno, zakaj?!?

Zakaj je ameriški nogomet tako priljubljen? Eksplozija televizijskih in spletnih kanalov je razdrobila občinstvo televizijskih mrež. Šport je ena redkih vsebin, ki bo gledalce privabila pred televizorje ob točno določenem času. Ameriški nogomet je izjemno primeren za televizijske prenose, saj je igra polna prekinitev. Več ko je prekinitev, več možnosti je za oglase.

Poleg tega je ameriški nogomet izjemno preprosta stvar, ki ima dokaj malo tekem. V eni sezoni ameriškega nogometa je skupaj odigranih 256 iger, vsaka od 32 ekip igra le 16 tekem v 16 tednih. To pomeni, da navijač ene ekipe svoje moštvo lahko podpira enkrat na teden, vsak teden sezone, ki traja štiri mesece. Za primerjavo 20 ekip angleške Premier League v eni sezoni odigra 380 tekem, po eno z vsakim članom lige.

Veliko število ekip je drugi razlog za visoko gledanost, saj ima vsako večje tržišče svojo ekipo. Tako je zagotovljena kar največja gledanost, saj eno ekipo teoretično podpira več milijonov ljudi. Po vrh vsega je večino tekem odigranih v nedeljo po kosilu. Vsak teden se po ena tekma igra še v četrtek in ponedeljek. Redna sezona traja od septembra do decembra ali januarja naslednjega leta. Super Bowl pa je vedno na sporedu prvo nedeljo februarja.

Super bowl LII

Ko se sezona konča, se najboljše ekipe iz vsake konkurence pomerijo v posezoni. Igra se enajst tekem na izpadanje, zadnja tekma pa nosi ime Super bowl. Takrat se spopadeta najboljši ekipi dvoedine lige NFL. Letos bomo gledali že dvainpetdeseti Super Bowl. Američani zadnjo tekmo vedno označijo z rimsko številko. Kul. Edina izjema je bil petdeseti Super Bowl, ker je Američanom težko razumeti, zakaj je bil Super Bowl L (50.) na sporedu desetletja za Super Bowlom XL (40.)

Letos se bosta spopadla ekipi Orlov iz Filadelfije ter Patriotov iz Nove Anglije. Slednji so v finalni tekmi igrali že lani, kjer so premagali Sokole iz Atlante. Tudi tokrat se pričakuje zmaga Patriotov, a pustimo se presenetiti. Tekma se bo začela s petjem himne, ki jo bo vreščala Pink, nedoločeno število nogometašev pa bo med petjem klečalo. Trump bo nedvomno navdušen. Med polčasom bo nastopal Justin Timberlake, kar je tudi vse, kar je o tem pametno vedeti.

Tekmo si bo moč ogledati na kanalu SK1 v nedeljo s pričetkom okoli polnoči po domačem času. Spektakel se zna zavleči pozno v noč, zato ogled priporočamo le najbolj strastnim in tistim, ki jim v ponedeljek zjutraj ni treba biti na delovnem mestu. Seveda pa ni mogoče govoriti o Super Bowlu, ne da bi omenili posebne reklame, ki jih oglaševalci pripravijo samo za ta dogodek in za katere zapravijo milijone dolarjev. Letos bo za pol minutni oglasni prostor potrebno odšteti dobrih šest milijonov evrov (v dolarjih, seveda). Lani je tekmo gledalo 111 milijonov ljudi, kar pomeni, da je strošek predvajanja oglasa povsem razumnih pet centov na osebo. Vaša definicija besede razumno se lahko razlikuje od definicije, ki jo uporabljajo korporacije.

Za koga navija Falajfl

Med vsemi vprašanji, ki smo jih prejeli o Super Bowlu, je to zagotovo eno tistih, ki jih najbolj pogosto nismo. To nas niti ne preseneča, ker običajno pišemo o gradovih in tortah in Nintendu, kot se za medij, kot je Falajfl, spodobi in je pravilno. Mi bomo, kot vsako leto, navijali za tortilja čips in reklame. In morda čisto malo za pivo. Morda čisto malo več. Preden pozabimo, naj razložimo še besedno igro v naslovu. Super Bowl pogosto pišejo brez presledka kot Superbowl. To besedo je moč razdeliti na dva enaka smiselna dela, Super Bowl, kot se spodobi, in Superb Owl (odlična sova), kar je kul. Glede na pozno uro je slednja delitev bolj na mestu.

Gregor je prekaljen pisun, ki je svojo novinarsko pot začel že v osnovni šoli kot založnik, urednik in edini novinar 'Špas revije'. Kasneje je pisal za razne publikacije, kot so Joker in Moj mikro, včasih povsem pomotoma.

Kliknite za komentiranje

Zapiši odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Več v ... Filmovizor

Reklamno sporočilo

Priljubljene objave

Najnovejše na Falajflu

Falajfl na Facebooku

Na Falajflu si preberi več o

Reklamno sporočilo Booking.com
Na vrh