Povežite se z nami

spletni magazin o hrani, naravi, turizmu in zabavi

Oblikovanje interjerjev kot igra “Design Home, iOS/Android, brezplačno” | opis

Design Home je mogoče igrati povsod, kjer ni nevljudno buljiti v telefon več ur zapored (Foto: Unsplash)

Igre

Oblikovanje interjerjev kot igra “Design Home, iOS/Android, brezplačno” | opis

Mobilne igre so krasna zadeva. Posedanje v zdravstvenih domovih je znatno bolj vzdržno v družbi jeznih ptičev. Vožnja z vlakom ni več monotona, ko hkrati tremo sladkarije in zaslišanje pred Okrajnim sodiščem v Lenartu je znatno manj stresno, če kraljevsko treskamo. In kar je najbolje, večina mobilnih iger je povsem brezplačnih, v spletne trgovine Google in Apple pa vsak dan prileti še stotine novih iger. Ena teh je tudi Design Home.

Spopadi brez bitk

Najbolj uspešne mobilne igre so zasnovane na osnovi bitk med klani, kralji, ptiči/pujski, nogometnimi klubi ali junaki filmov. Skoraj zagotovo je spopad dveh nasprotnikov najzgodnejša oblika igre. Šah je antična igra, v kateri se spopadata dva stratega. Go je starejši in bolj zapleten, a cilj je podoben – streti sovraga. Moški radi tremo sovrage.

Programiranje iger, v katerih se en igralec spopada z drugim, je dokaj nezapleteno. Dosti težje je najti zanimiv igralni mehanizem, ki ne vključuje direktnega spopada in ohranjati zabavnost. Ko programerji najdejo mehanizem, ki deluje in nudi dobro igralnost, ga klonirajo v nedogled. Med najbolje dobičkonosne igre še vedno sodi Candy Crush Saga, ki zna na dan zaslužiti dva milijona in več. CCS je tisoča iteracije ruske igre iz leta 1994 imenovane Ша́рики, po domače krogci. Tetrisa, prav tako ruske igre, danes kopira vsaj dvesto programerjev v Šenzenu na Kitajskem in dvakrat toliko v Kalkuti. In koliko je bilo simulacij kmetijstva?

Seznam nalog (levo) s kratkim opisom zahtev in nagradami. Oblikovanje (desno) tega prostora terja ogromno pohištva.

Vsak je lahko oblikovalec

Design Home je brezplačna mobilna igra, zasnovana za ženske. Igra je povsem brezplačna, kot se za mobilne naprave spodobi, igralkam pa nudi možnost notranjega oblikovanja prostorov s pravimi izdelki priznanih blagovnih znamk. Ni ravno Ша́рики, a nekako je treba izstopati.

Namen igre je kar najbolje oblikovati notranji prostor v okviru zahtev projekta. Vsakih nekaj ur je na domači strani na voljo nov oblikovalski izziv s časovno omejitvijo, opisom projekta in omejitvami. Ko igralka, ali igralec, sprejme izziv, dobi bolj ali manj prazen prostor, poseljen z modrimi in vijoličastimi pikami. Vsaka od pik je del pohištva, ki ga je potrebno postaviti v prostor.

Kako igrati Design Home

Zgornja polovica igralnega prostora je naše okno v sobo, ki je igralčevo platno. V spodnji polovici je moč izbrati notranjo opremo ter jo postaviti na svoje mesto. Pohištva po sobi ni mogoče premikati prosto, pač pa je postavljeno na mesto in obrnjeno v smeri, ki so jo določili avtorji igre. Igralec izbira ‘le’ proizvajalca, model, barvo, stil in vzorec pohištva.

Ponudba notranje opreme je ogromna. V igri je preko tri tisoč različnih kosov pohištva, od namiznih svetilk do postelj, od preprog do umetniških del. Ponudba je gromozanska in vsak kos pohištva je dvojnik izdelka iz prodajnih programov proizvajalcev, ki sodelujejo v igri. Vas mika tista Apt2B omara, ki je tako lepo zaključila ‘Dnevno sobo s pogledom na morje v Tokiu’? S klikom ste že v spletni trgovini proizvajalca, kjer lahko s pravim denarjem kupite pravo omaro, ki vam jo bodo dostavili na dom. Seveda ne v Slovenijo, večina trgovcev dostavlja le znotraj kontinentalne ZDA.

Ko je pohištvo postavljeno in so zahteve izpolnjene, je izziv moč zaključiti. V zameno za ključe. Ključe? Ključe, ki so ena treh valut v tej brezplačni igri. S ključi se oblikovanje zaključi (brez aplavza, prosim). Vsak projekt terja 25 ključev, izjema je le dnevni izziv, ki ga je moč opraviti samo enkrat dnevno in stane 15 ključev. A nazaj k valutam.

Vsakih nekaj ur je na voljo nov projekt (levo), ki traja od enega do treh dni. Ko je ocenjevanje končano, morda dobite kos pohištva, diamante ali nič. Od vrednosti projektov je odvisna hitrost napredovanja (desno).

Najdražje stvari so vedno brezplačne

Design Home je brezplačna igra, kar ima svoj strošek. Po eni strani je moč v igro vložiti čas in počasi zaslužiti potrebna sredstva, po drugi strani pa lahko kupite diamante s pravim denarjem. Cene so standardne, od nekaj evrov za praktično nič diamantov do preko sto evrov za veliko diamantov, ki jih boste porabili v tednu dni. Diamanti so druga valuta te igre in edina, ki jo je moč neposredno kupiti.

Pohištvo ima svoj strošek. V Ikeii vam v zameno za prave denarce prodajo pravo pohištvo. V Design Home vam za prave denarce prodajo navidezno pohištvo in sicer pet kosov. Ko teh pet kosov porabite, je potrebno pohištvo kupiti znova. Če izziv terja jedilno mizo in šest stolov, boste kupili deset stolov, saj je opremo moč kupovati le pet kosov naenkrat. Nekaj pohištva je na prodaj tudi za denarce, ki so tretja valuta te igre. Z denarci igra poplača igralčevo delo. Vsak opravljen projekt prinese 500 zelencev, dnevni projekt pa petkrat toliko.

Ko vam zmanjka denarja, je moč diamante zamenjati za denar v razmerju ena proti ena. Sto diamantov je sto dolarjev, kar ni dovolj niti za najbolj osnovno nočno omarico. Problem igre z vidika igranja je, da so cene opreme neverjetno zasoljene. Usnjen kavč lahko stane preko deset tisočakov, kar bo zadovoljilo eno od morda desetih zahtev projekta. Za eno sobo je moč zapraviti tudi petdeset tisočakov, kar je skoraj 30 evrov pravega denarja.

Igra shrani vse zaključene projekte na enem mestu (levo), tu si je moč ogledati tako končane projekte kot tiste, ki bodo to še postali. Vsak projekt si je mogoče ogledati kasneje (desno) in uživati v oboževanju soigralcev.

Malo pohištva za malo denarja

Design Home je izjemno varčen z nagradami in igralce sili k nakupu diamantov. Poleg nekaj malega denarja, s katerim nagradi vsak projekt, igra dobre oblikovalce nagradi z brezplačnim pohištvom. Ko je projekt zaključen, ga igra pošlje na ocenjevanje. V ocenjevanju lahko sodelujejo vsi igralci igre, deluje pa tako, da na zaslonu izriše dva zaključena projekta. Na podlagi lastnih estetskih kriterijev nato igralec izbere tistega, ki mu je bolj všeč. Več zmag, ko dobi projekt, višja je njegova ocena. Če doseže štiri zvezdice, bo igralec dobil bonus nagrado v obliki naključnega kosa pohištva. V zelo redkih primerih bo projekt zbral pet zvezdic, kar igra nagradi s prgiščem diamantov, običajno 125 njih.

Kako igra prepriča igralce, da sodelujejo pri glasovanju? S podkupnino. Petindvajset ključev za zaključek projekta je mogoče kupiti v trgovini po 250 diamantov za 50 ključev. Po drugi strani je moč soditi pet projektov in si prislužiti tri ključe. Ko je ocenjenih petinštirideset projektov, je igralec bogatejši za 27 ključev in lahko nadaljuje igro. Seveda je sojenje dolgočasno in povsem naključno opravilo, ki ga večina igralcev opravi z naključnim udrihanjem po ekranu.

Od osebnega okusa je odvisno, ali vam je bolj všeč soba z zebro na tleh in stolih ali ne (levo). Vsak glas verjetno šteje, nagrada pa so trije ključki. Vse pohištvo v igri je pravo in skoraj zagotovo sponzorirano (desno).

Koliko se cenimo sami in kako nas cenijo drugi

Igra ocenjevanju pripisuje velik pomen in v veliki meri vpliva na skupno oceno igralca, ki je ves čas vidna v zgornjem delu ekrana. Redko kdo ima dovolj železno voljo, da ga ocena 3.75 od 5.00 ne moti. Mnogi bi radi dosegli popolno 5.00, kar pa je mogoče le z nakupom ogromnih kupov diamantov in skrbnim oblikovanjem sob z ujemajočimi kosi in komplementarnimi umetninami. Hkrati se napredek meri tudi v skupnem strošku vseh opravljenih projektov, kar igra nagradi z brezplačnimi umetniškimi deli, s katerimi je moč polepšati stanovanja. Umetnine, preproge in rastline niso obvezen del projekta, a brez njih je skoraj nemogoče doseči oceno 4.00 za projekt ter tako iz dela iztržiti vsaj en kos pohištva. Poleg tega so vsi dodatki naprodaj samo za diamante, kar velja tudi za polovico pohištva. Razen nakupa igra enkrat na dan igralcem ponudi 500 diamantov in 20 ključev, kar zadošča za praktično nič.

Psihoanaliza igre

Analiza brezplačne igre ni smiselna, poleg tega nisem usposobljen. Design Home je to, kar je. Oblikovanje zna biti zabavno, čeprav ves čas lovimo zahteve in žongliramo z drobižem, ki nam ga igra nameni. Zlovešče je, da kosov ni moč sortirati po ceni, čeprav so filtri za barve, proizvajalce, stile, material in še kaj. To pomeni, da z enim očesom vedno gledamo na denar, ki je na voljo in iščemo pohištvo, ki si ga lahko privoščimo. Kmalu sem postal prijatelj z blagovno znamko Apt2B, ki ponuja kavče za manj kot dva tisočaka. Kavči so pomembni, saj več kot polovica projektov terja oblikovanje dnevnih sob. Spalnice in jedilnice so redkejše, otroške sobe še bolj, nadležno veliko pa je zunanjih prostorov, kot so verande in ki terjajo povsem drugačne vrste foteljev.

Če imate čas in če vam je dolgčas in če ste se naveličali bojevanj in če vam presedajo nasprotniki, ki uničijo vašo trdnjavo samo zato, ker imate službo in ne sedite cel dan pred ekranom, je Design Home skoraj zenovska izkušnja. Samo ne jim dati preveč denarja. Res, čisto malo, samo toliko, da pridete do prvih petih zvezdic. Potem bo dovolj. Ampak ne bo. Nikoli ne bo dovolj. Dokler se ne naveličate, kot sem se jaz po dobrih treh mesecih.

Design Home je na voljo v Apple iTunes in Google Play trgovinah za mobilne naprave. Igro smo igrali na Apple telefonu z verzijo iOS 10.

Gregor je prekaljen pisun, ki je svojo novinarsko pot začel že v osnovni šoli kot založnik, urednik in edini novinar 'Špas revije'. Kasneje je pisal za razne publikacije, kot so Joker in Moj mikro, včasih povsem pomotoma.

1 komentar

1 komentar

  1. Pingback: Tedenski pregled Falajflovega dogajanja, 15. - 21. januar 2018

Zapiši odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Več v ... Igre

Reklamno sporočilo

Priljubljene objave

Najnovejše na Falajflu

Falajfl na Facebooku

Na Falajflu si preberi več o

Reklamno sporočilo Booking.com
Na vrh