Povežite se z nami

spletni magazin o hrani, naravi, turizmu in zabavi

Klaus, Netflix | filmovizor

Foto: Netflix

Filmovizor

Klaus, Netflix | filmovizor

Žanr božičnih filmov obsega pester nabor produkcij, ki zajema tako klasike, kot so Čudovito življenje kot tudi abominacije, kakršne vsako jesen izloči kanal Hallmark. V predbožičnem času se veselimo dni, ki še prihajajo ter se spominjamo dni, ki so že minili. Neprestani vrtinec zabav, nakupovanja in stresa, ki ga odrasli povezujemo s tem delom leta, spodbudi pri gledalcih hrepenenje po bolj preprostih dneh. In prav to vrzel želijo izkoristiti ceneni in dodobra posladkani božični filmi, ki poskušajo med reklame stlačiti kar največ ljubezni, nostalgije, sreče in optimizma. Zato je Klaus, ki ga je letos Netflix naložil v svojo knjižnico, toliko slajše presenečenje.

Hladno srce severa

Povest se prične na poštni akademiji, kjer se nadebudni raznašalci pisem pripravljajo na svoje delo. Poštna služba je sila pomembna ustanova, vrh katere sedi vrhovni poveljnik pošte. Pred njim je kočljiv problem, katerega rešitev bo terjala ostre in odločne ukrepe. Njegov sin Jesper (Jason Schwartzman) je sredi šolanja za raznašalca pošte, a mu je učenje zadnja skrb. Raje uživa v bogastvu in privilegijih, ki jih njegov položaj prinaša.

A generalni oče od sina pričakuje več, zato mu naloži priložnost, da se odkupi. Za leto dni ga pošlje v odročno vasico Smeerensburg. V letu dni mora Jesper žigosati 6000 pisem prebivalcev, sicer bo njegovega lagodnega življenja za vedno konec. Nejevolen, a brez izbire, Jesper sprejme svojo usodo.

Smeerensburg je vasica na skrajnem severu dežele s posebnim problemom. V vasi bivata dva klana, Krumi in Ellingboi, katerih edini cilj je, da drug drugemu kar najbolj nagajajo. Na smrt skregani prebivalci se med seboj ne pogovarjajo, kaj šele, da bi si pisali pisma. Jesper na lastni koži občuti, kako zahtevna naloga ga čaka.

Nesebično dejanje vedno sproži novo

Jesper kmalu spozna, kako velika naloga ga čaka, ko minejo meseci brez enega samega pisma. Čeprav se potrudi, povsod naleti na gluha ušesa, dokler ga pot ne pripelje do oddaljene koče, v kateri biva gozdar Klaus (J. K. Simmons). Samotar živi sam v hiši, polni igrač. Vsako igračo je naredil sam za otroke, ki sta jih pričakovala z ženo. A otroci jima niso bili usojeni in ko mu je žena umrla, se je Klaus umaknil v osamo.

Srečanje energičnega Jasperja in zakrknjenega Klausa je iskra, ki spremeni tok življenja v Smeerensburgu. Klaus obljubi igračo vsakemu otrok, ki bo napisal pismo, kar med otroci vzbudi pravo evforijo pisanja. A ker so otroci zanemarjali svoje šolske obveznost, jim pisanje ne gre dobro od rok. Edina učiteljica na otoku, Alva (Rashida Jones), je bila za preživetje prisiljena šolo spremeniti v ribarnico. A otroci so za darila pripravljeni narediti vse, tudi obiskovati šolo.

Vsak napredek ima prepreke

Pisma se nabirajo in otroci prejemajo igrače. Med mladežjo se razširijo zgodbe o čarobnem Klaus, ki se je sposoben stlačiti v vsak dimnik, da prinese darila. Klavs ima bojda rad piškote, vozi se na saneh, ki jih vlečejo leteči jeleni, porednim otrokom pa pod smreko pusti le premog. Kadar niso v šoli, se otroci Smeerensburga igrajo zunaj drug z drugim. Pri tem niso pozorni, kdo je Ellingboe in kdo je Krum. Druženje med otroki pa ni povšeči odraslim, še posebej gospodu Ellinbou (Will Sasso) in gospe Krum (Joan Cusack), ki želita nadaljevati tradicijo sporov in prerekanja.

Ker otrokom ne moreta preprečiti, da bi bili otroci, se družini združita proti skupnemu sovražniku. Jesper in Klaus tako postaneta žrtvi zarote. A čeprav imajo starešine vasice Smeerensburg generacijske izkušnje v medsebojnem pričkanju, jim nove nevarnosti nikakor ne uspe zatreti. Končno jim le uspe skovati načrt, kako se znebiti Jesperja. S pisanjem tisočih pisem bodo izpolnili njegovo kvoto in Jesper se bo vrnil, od koder je prišel. Stvari pa se bodo na Smeerensburgu vrnile nazaj na slaba stara pota.

Falajfl pove svoje mnenje

Klaus je plod dolgoletnega dela nekdanjega animatorja Disneyevih filmov, Sergia Pablosa. Pred razmahom 3D animacije je Pablos delal na filmih tako imenovane ‘Disnejeve renesanse’, kot so Aladin, Grbavec iz Notre Dame, Herkul in Tarzan. Njegova želja je bila, da bi združil ročno animacijo s sodobnimi tehnologijami. Plod raziskav in dela je vizualno dovršen film, ki združuje čarm klasične animacije z naprednimi tehnikami osvetljave in barvanja. Iz golega tehničnega stališča je Klaus prava umetnina in nikakor mu ne uide nominacija za najvišje nagrade.

Enako gre pohvaliti zgodbo. V poplavi enakih božičnih filmov, samo letos jih bo na TV ekrane prispelo sto novih, je Klaus inovativen, drugačen, nepredvidljiv in zabaven. Sodi v redko podzvrst filmov, ki se ukvarjajo z izvorom Božička, a utira svojo pot. Klaus bi skoraj lahko bil lik iz tradicionalnih pripovedi avtohtonih Sámi ljudstev, ki živijo na severu Evrope. Slednji nastopijo tudi v filmu, kjer igrajo pomembno vlogo Klausovih pomočnikov.

Klaus je čudežno zasidran v realnosti, a ni povsem brez magije. Ta se pojavi tu in tam, da vzpodbudi dobro delo in ponudi navdih. Življenje se ne spremeni samo za otroke vasi, pač pa Klausova dobra dela dosežejo oddaljene kraje. Zgodba prikaže, da se dobro skriva v vseh nas, a za to ne porabi industrijskih količin sladkorja. Klausa priporočamo vsem, ki cenijo dobro animacijo in dobro zgodbo.

Netflix film Klaus. 2019 / 7+ / 1ura 38 min / družinska komedija

Ocena: skoraj odlično | 4,5

Gregor je prekaljen pisun, ki je svojo novinarsko pot začel že v osnovni šoli kot založnik, urednik in edini novinar 'Špas revije'. Kasneje je pisal za razne publikacije, kot so Joker in Moj mikro, včasih povsem pomotoma.

Kliknite za komentiranje

Zapiši odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Več v ... Filmovizor

Reklamno sporočilo

Priljubljene objave

Reklamno sporočilo

Najnovejše na Falajflu

Falajfl na Facebooku

Na Falajflu si preberi več o

Na vrh